Jak pozyskuję klientów na ubezpieczenia

Nazywam się Ewelina Wasilewska i jestem agentem ubezpieczeniowym.

Do pozyskiwania klientów wykorzystuję głównie polecenia (rodzina, znajomi) i social media.

Długo szukałam narzędzi, które ułatwią mi pracę z klientem. Baza powiększała się, a wklepywanie każdej polisy w tabelkę stało się męczące i czasochłonne.

Budowanie swojej bazy klientów zaczynałam od zera

Pierwszą polisę wystawiłam koleżance, następnie ona poleciła mnie swojej znajomej, która akurat szukała ubezpieczenia kosztów leczenia na wyjazd zagraniczny. Tamta znajoma poleciła kolejnej i tak dalej, i tak dalej…. Zadziałał u mnie system poleceń.

Na Facebooku sprzedałam swoją pierwsza polisę na życie.  Odkąd publikuję regularnie i jestem systematyczna docieram do większej ilości klientów.

Ogromnie pomogli mi na początku znajomi, których poinformowałam czym się zajmuję biznesowo. Wykorzystałam to, ale nie spamowałam ich! Mocno doceniam to, że udostępniali moje treści na swoich tablicach, polecali mnie jako rzetelnego i godnego zaufania agenta. Dzięki nim również dotarli do mnie nowi klienci.

Założyłam sobie również profil firmowy na Google. Ile razy szukamy usług lub produktu korzystając z wyszukiwarki?

Zainwestowałam w dobre jakościowo wizytówki, które mogłam wręczać potencjalnym klientom w różnych sytuacjach, w życiu codziennym. 

Kupowałam drukarkę, w rozmowie ze sprzedawcą zaznaczyłam do czego będzie wykorzystywana i co będę głównie drukować. Rozmowa potoczyła się w kierunku ubezpieczeń z inicjatywy sprzedawcy. Finalnie otrzymałam rabat na drukarkę i zyskałam klienta, któremu ubezpieczam firmę i majątek prywatny.

Wybierałam rolety do okien i w tym czasie zadzwonił mój klient. Przeprosiłam sprzedawcę i odebrałam telefon, wyjaśniłam klientowi wątpliwości jakie miał do zakresu ubezpieczenia. Sprzedawcą okazał się być właściciel salonu, który w rozmowie przyznał, że nie ma polisy OC z tytułu prowadzenia działalności. Tego samego dnia otrzymał ode mnie ofertę, wystawiłam polisę. Obsługuję tego klienta już w zakresie każdej potrzeby ubezpieczeniowej.

Serwisant od pieca gazowego. Zeszło się przy czyszczeniu, w tzw. między czasie uciekałam odebrać telefon od klienta. „Pani Ewelino, niechcący podsłuchałem, że zajmuje się Pani ubezpieczeniami……”. Od dwóch lat ubezpieczam mu firmę, samochody oraz dom.

Na wstępie wspomniałam o narzędziach do pracy z klientem

Długo szukałam rozwiązań, które spełnią moje oczekiwania. Uważam, że każdy w tej branży powinien mieć dobry CRM dla agenta ubezpieczeniowego, dzięki któremu zaoszczędzi swój czas i w pełni wykorzysta go na pracę z klientem.

Chciałam mieć jeden system do wszystkiego, w którym będę widziała kończące się polisy, raty klientów, gdzie będę mogła przygotować ofertę ubezpieczenia i przeprowadzić Analizę Potrzeb Klienta, sprawdzić wypłacone prowizje.

System poleceń działa na wielu obszarach, a ja szukając dobrego CRM dla agenta ubezpieczeniowego polegałam na opinii agentów, którzy z niego korzystają.

Wybrałam INSLY i już po pierwszym kontakcie byłam bardzo zaskoczona. Otrzymałam bezpłatny dostęp na 30 dni, aby móc sobie przetestować system. W tym samym tygodniu miałam szkolenie z obsługi systemu i już wiedziałam, że znalazłam to, czego szukałam.

Insly jest systemem wielozadaniowym i jedynym, w którym pracuję z klientem od momentu pierwszego kontaktu do finalizacji polisy.

Biorąc pod uwagę, że pracuję zdalnie, z każdego miejsca, w którym aktualnie przebywam, Insly zapewnia mi wszystko czego potrzebuję.  Przeprowadzanie APK jest nie tylko obowiązkiem ustawowym, ale też pozwoliło mi na pracę z Klientem w szerszym zakresie, nie tylko w zakresie aktualnej potrzeby ubezpieczeniowej. Dzięki temu wiem jakie obecnie polisy posiada klient, jakimi jest zainteresowany w przyszłości. Notatki (niewidoczne dla Klienta), które mogę dodać niesamowicie ułatwiają pracę.

Wysyłając APK do Klienta mam możliwość dodania komentarza np.:

  • klient zainteresowany wyłącznie samodzielnym ryzykiem OC,
  • klient nie jest zainteresowany rozszerzeniem ochrony o assistance pojazdu.

Klient po przeczytaniu komentarza często wraca do mnie z informacją, iż przemyślał i assistance lub szyby, które zaproponowałam mogą się przydać.

CRM dla agenta ubezpieczeniowego przypomina mi o wszystkich etapach pracy z klientem. To jest niesamowite ułatwienie pracy, bo nie muszę się zastanawiać czy np.: Panu Nowakowi ofertę już wysłałam, albo kiedy kończą się polisy. Mam możliwość ustawienia systemu pod własne potrzeby, co daje dużą swobodę korzystania.

Uważam, że każdy agent (nawet początkujący )powinien posiadać narzędzie do kompleksowej pracy z klientem. Nie wyobrażam sobie dziś mojej pracy bez INSLY.

Dzięki importowi polis z plików PDF do Insly,oszczędzam swój czas na ręczne wpisywanie danych.

Wsparcie Insly działa bardzo szybko i jeżeli mam z czymś problem, błyskawicznie jest rozwiązany. To bardzo ważne, bo do współpracy wybieram partnera, który zapewni mi pomoc, rozwieje wątpliwości. W końcu każdy lubi czuć się zaopiekowany.

Nazywam się Ewelina Wasilewska, 

jestem agentem ubezpieczeniowym i pomagam klientom indywidualnym oraz firmom zabezpieczyć ich majątek oraz życie.

More reading from

Historie naszych klientów Wiadomości