Jak zdobywać klientów w Internecie jako agent ubezpieczeniowy?

Reklama dźwignią handlu! Historia tego hasła jest tak długa, jak daleko sięgają korzenie ludzkości. Wiele się jednak zmieniło od czasów egipskich papirusów czy szyldów średniowiecznych rzemieślników.

Popularne do niedawna spoty telewizyjne i billboardy “zdobiące” każde skrzyżowanie są zastępowane przez reklamę internetową. Okazuje się, że jest tam także popyt na usługi agentów ubezpieczeniowych.


Czy wiesz, że ... korzystając z Insly możesz zaoszczędzić nawet do 2h/dziennie jako agent ubezpieczeniowy? Sprawdź sam!


Szukamy online, kupujemy offline

Według badań J.D. Power, amerykańskiej firmy zajmującej się badaniami marketingowymi, w 2017 roku 71% osób swoje poszukiwania ubezpieczenia komunikacyjnego rozpoczęło w Internecie. Nie inaczej wygląda sytuacja nad Wisłą. Z raportu KPMG wynika, że w 2016 roku blisko 68% tzw. klientów cyfrowych poszukiwało informacji i opinii na temat produktów ubezpieczeniowych w Internecie.

O nowych nawykach konsumenckich wiele mówią wyniki prezentowane przez Google Trends. To narzędzie wizualizuje najpopularniejsze zapytania użytkowników tej wyszukiwarki. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, że fraza ubezpieczenia jest jedną z budzących największe zainteresowanie?

Marketing online to wyjątkowo złożona dziedzina. Jej opanowanie nie należy do łatwych. Warto jednak jako agent ubezpieczeniowy poznać podstawy związane z budowaniem marki oraz zdobywaniem klientów przez Internet.

Pomyśl zanim zaczniesz działać

Reklama na Facebooku, Google Ads czy kampanie e-mail marketingowe… Nie wiesz od czego zacząć?

Zawsze na samym początku radzę zrezygnować z myszki i klawiatury, a chwycić za ołówek oraz kartkę papieru. Pierwszym krokiem w zgłębianiu tajników marketingu online powinno być określenie strategii działania.

jak zdobywać klientów w internecie jako agent ubezpieczeniowy strategia marketingowa

Aby myśleć o naprawdę skutecznym prowadzeniu działań marketingowych w Internecie zastanów się przede wszystkim kim są Twoi klienci? Czy mają jakieś cechy wspólne? Spróbuj opisać grupę docelową dla usług, które świadczysz najdokładniej jak potrafisz. Nie zapomnij zidentyfikować miejsc w sieci, w których Twoich potencjalni klienci spędzają czas. Może jest jakiś szczególny portal, gdzie poszukują informacji dotyczących właśnie zawieranych ubezpieczeń? W ten sposób zdefiniujesz wartościowe kanały komunikacji z klientami.

Kiedy wiesz już czyją uwagę chcesz przyciągnąć, to możesz przejść do wyboru odpowiednich narzędzi i kanałów. Sprawa wybrania najbardziej efektywnej ścieżki nie jest prosta. Wachlarz dostępnych rozwiązań może przyprawić o ból głowy. Pamiętaj jednak, że konsekwentnie stawiane małe kroki są z reguły skuteczniejsze niż nagłe i rewolucyjne posunięcia. Nie warto porywać się z motyką na słońce i wdrażać wszystkich możliwych narzędzi.

Przeczytaj także: Jak zbudować markę osobistą agenta ubezpieczeniowego? Zacznij od tych 3 pytań!

Daj się znaleźć, czyli o co chodzi w SEO?

Pamiętasz statystyki przytoczone na początku artykułu? Spory odsetek osób zainteresowanych ubezpieczeniami zaczyna swoją podróż właśnie od wpisania konkretnych fraz w okno wyszukiwania.

Znasz kogoś, kto zamiast kierować się od razu do lekarza to najpierw próbował samodzielnie stawiać sobie diagnozy z pomocą Wujka Google? Podobnie wygląda sprawa z ubezpieczeniami. Wiedza na ten temat w naszym kraju nie należy do najlepszych.

Wyobraź sobie, że ktoś wybiera się na kilkumiesięczną podróż do Ameryki Południowej. Z dużym prawdopodobieństwem będzie szukał informacji na temat tego, jaki powinien być zakres takiego ubezpieczenia oraz na jakie okoliczności warto się przygotować. Jeżeli znajdzie odpowiedź na trapiące pytanie właśnie na Twojej stronie internetowej to stąd już krótka droga, by skontaktował się właśnie z Tobą w tej sprawie.

To właśnie najprostszy przykład pozyskiwania klienta z wykorzystaniem content marketingu za pomocą techniki tzw. długiego ogona optymalizacji (ang. long tail SEO).

jak zdobywać klientów w internecie jako agent ubezpieczeniowy

Wspomniane SEO to jeden z najważniejszych terminów w online marketingu. W luźnym tłumaczeniu oznacza optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek internetowych.

SEO to próba rozszyfrowania i wykorzystania algorytmów na bazie których funkcjonują silniki wyszukiwarek internetowych. To zbiory dobrych praktyk, których nie sposób przytoczyć w jednym artykule. Generalną ideą jest natomiast prezentacja w odpowiedni sposób wartościowych dla czytelnika treści, które w jak najlepszy sposób odpowiadają na jego konkretne potrzeby i pytania.

Zastanów się teraz odpowiedzi na jakie pytania szukają Twoi potencjalni klienci. Może są wśród nich sportowcy-amatorzy przygotowujący się do zawodów triathlonowych i oprócz ubezpieczenia zdrowotnego przyda im się także ubezpieczenie roweru wyczynowego?

Do czego potrzebny jest Facebook?

Media społecznościowe od prawie 15 lat stanowią dla nas ważny element wirtualnego życia. O ile jednak z reguły korzystamy z nich jako źródła rozrywki, tak w przypadku marketingu stanowią one bardzo ważny kanał dystrybucji komunikatów marketingowych.

Zabrzmiało groźnie, ale jest to łatwiejsze do zrozumienia niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Niezależnie od tego jaką przygotujemy treść dla osób z naszej grupy docelowej, czy będzie to ciekawy artykuł, czy też grafika z reklamą naszej agencji ubezpieczeniowej, aby nasze wysiłki nie poszły na marne to muszą trafić do odbiorców. To właśnie dystrybucja treści marketingowych.

Przed chwilą opisałem przykład ruchu organicznego. W pewien sposób osoby z grupy docelowej samodzielnie szukali wartości, którą im zaoferowaliśmy (wiedza o ubezpieczeniu turystycznym), a my dzięki pewnym technikom przebiliśmy się na samą górę w wynikach wyszukiwań Google. Nie zawsze jednak nasi odbiorcy mogą być świadomi pewnych zagadnień. Wtedy warto pomóc im i udostępnić nasz komunikat poprzez sieci społecznościowe.

Czasami treści stają się na tyle popularne, że rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie. Mówimy wtedy, że rozchodzą się wirusowo (“zarażają” innych ciekawskich) lub, że stały się viralem. To jednak bardzo rzadkie. Zdecydowanie częściej musimy włożyć w to dużo wysiłku.

W obecnej rzeczywistości efektywna dystrybucja kosztuje. Zarówno Facebook, jak i inne media społecznościowe posiadają możliwość wykupienia reklam. W momencie, gdy klient trafia na naszą stronę po kliknięciu w reklamę artykułu to mówimy, że jest to ruch płatny. Na podobnej zasadzie działa system reklam Google.

Skorzystaj z możliwości marketingu online

Pozyskanie klienta na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego staje się coraz trudniejsze. Warto przemyśleć swoje działania i zastanowić się, czy to nie czas, by podjąć konkretne działania marketingowe w Internecie?

Nawet najdalsza podróż zaczyna się od decyzji i pierwszego kroku. A w przypadku marketingu online - od kartki papieru i szczerej odpowiedzi na kilka pytań.

Jeżeli spodobał Ci się ten post to dowiedz się także, w jaki sposób Insly może pomóc usprawnić Twoją pracę i zwiększyć sprzedaż :)

insly-opinie-crm-dla-agentów-ubezpieczeniowych-program-dla-agentów-ubezpieczeniowych-porównywarka-oc-i-ac

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach