Wyróżnij się albo zgiń, czyli dlaczego agent ubezpieczeniowy powinien zapadać w pamięć?

Czy wiesz, że ponad 44% ubezpieczonych twierdzi, że nie otrzymała ani jednej wiadomości od brokerów i agentów ubezpieczeniowych w ciągu ostatnich 18 miesięcy? Uważali tak niezależnie od tego, czy agenci i brokerzy faktycznie się z nimi kontaktowali lub nie.
To nie wina kiepskiej pamięci. W erze wszechobecnych rozpraszaczy i konkurencyjnego rynku twój komunikat musi być jasny, a ty jako agent ubezpieczeniowy na tyle wyrazisty, że łatwy do zapamiętania.
Dlaczego w pracy agenta ubezpieczeniowego tak ważna jest umiejętność zapadania w pamięć i jak zbudować swój charakterystyczny wizerunek? W dzisiejszym artykule przekażemy kilka wskazówek na ten temat.

Wybieramy to, co znamy

Postaw się w sytuacji osoby chcącej kupić ubezpieczenie. Prawie zadecydowałeś, która oferta najlepiej spełnia twoje potrzeby. Wciąż jednak wahasz się. Jedną z nich zaoferował ci bardzo charakterystyczny agent - przebojowy i z poczuciem humoru. Drugi był nijaki i to spotkanie pamiętasz jak przez mgłę. Jeżeli wierzyć naukowcom, to w momencie podjęcia ostatecznej decyzji prawdopodobnie wybierzesz ofertę tego agenta, którego zapamiętałeś lepiej.
Podobnie dzieje się, gdy klienci kontaktują się ponownie z agencjami ubezpieczeniowymi po kilku miesiącach lub latach. Proszą oni o pomoc specjalistów, z którymi pracowali poprzednio. Zresztą wystarczy zastanowić się - korzystasz z usług różnych fryzjerów, czy od wielu lat lądujesz na fotelu u swojego sprawdzonego mistrza nożyczek?
To właśnie siła umiejętności zapadania w pamięć i zdobywania zaufania.

Co czyni agenta ubezpieczeniowego charakterystycznym?

Charakterystyczne osoby wzbudzają emocje i skłaniają do reakcji. Zrób krótki test - poproś kogoś, by wymienił kilka nazwisk znanych osób. Zwróć uwagę jak na nie reagujesz - uśmiechasz się na myśl o ulubionym aktorze komediowym czy czujesz złość słysząc nazwisko nielubianego polityka?
Aby zbudować swój wizerunek, na początku pomyśl jakie nawyki i cechy charakteru sprawiają, że jesteś wyjątkowy (w pozytywnym sensie). Jeżeli odpowiednio często i umiejętnie będziesz je prezentował staną się one twoim wyróżnikiem.
Zapytaj kolegów i współpracowników, co myślą, gdy słyszą twoje nazwisko. Nie obawiaj się także zapytać o opinię swoich obecnych klientów. Zwróć uwagę i zastanów się jakich określeń używają, gdy opisują twoją osobę. Zalety, które podkreślają, będą stanowiły ważny element budowanego przez ciebie wizerunku.

W jaki sposób możesz się wyróżnić jako agent ubezpieczeniowy?

Dobrym pomysłem jest zadbanie o swoją widoczność w sieci. Sposobem na to jest prowadzenie ciekawego bloga związanego z ubezpieczeniami. Blogowanie przynosi wiele korzyści. Po pierwsze dzielisz się swoją wiedzą z osobami, które szukają informacji na temat ubezpieczeń. Wśród nich są twoi potencjalni klienci, a część z nich w ramach wdzięczności i zaufania z pewnością skorzysta z twoich usług.
Po drugie wypozycjonujesz się w branży jako ekspert. Pamiętaj, że ludzie podążają za zdaniem autorytetów i osób wpływowych. Trzecia korzyść wynika z wyższej pozycji zajmowanej w wyszukiwarce Google. Nie oszukujmy się - w dzisiejszym świecie sprzedaż zaczyna się w TOP5 wyników Google.
Innym dobrym i prostym pomysłem są kreatywne wizytówki. W swoim życiu dostałeś pewnie setki wizytówek. Czy zapamiętałeś którąkolwiek z nich? Dobrze zaprojektowana wizytówka nieraz może sprawić, że w przypływie emocji klient sięgnie do kieszeni po twoje dane kontaktowe.

Potęga uśmiechu

Każdy agent ubezpieczeniowy ma w swoich zasobach zdecydowanie silniejsze narzędzie perswazji od wizytówek i strony internetowej. Jak sądzisz, jak najprościej sprawić, by ktoś zapamiętał twoją twarz? Uśmiechaj się! W 2004 roku Arnaud D'Argembeau i Martial Van der Linden odkryli, że ludzie, którzy oglądali serię zdjęć twarzy, częściej pamiętają uśmiechnięte twarze niż twarze z innymi grymasami.
Co ciekawe nie tylko pogoda ducha zwraca naszą uwagę. Szybko doceniamy agentów ubezpieczeniowych, którzy w swojej pracy są nad wyraz skrupulatni i skupieni na zaspokojeniu potrzeb ubezpieczonego. Łatka solidnego fachowcy w swojej dziedzinie to ważne wyróżnienie. Nie bez przyczyny zachwalamy wielu specjalistów wskazując na ich “szwajcarską precyzję”.

Zadbaj o swoją własną strategię komunikacji

Nasz sposób postrzegania świata jest wielokrotnie silniejszy od faktycznego obrazu rzeczywistości. Warto wziąć to pod uwagę przy tworzeniu swojej własnej, spójnej strategii komunikacji. Dlatego koniecznie musisz zadbać o określenie swoich mocnych i zarazem najbardziej wyrazistych stron.

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach