Trendy rynkowe 2022: podróż klienta ubezpieczeniowego

Podczas wyszukiwania odpowiedniej polisy dla klienta kluczowe jest postawienie klienta na pierwszym miejscu. Pozytywne doświadczenie klienta zwiększa jego satysfakcję i pomaga firmom w utrzymaniu relacji z klientami i utrzymaniu biznesu.

W miarę jak insurtech wysuwa się na czoło branży ubezpieczeniowej, należy rozważyć, w jaki sposób technologie te mogą zoptymalizować proces obsługi klienta, a także uprościć proces dla ubezpieczycieli.

W tym artykule omówimy kilka kluczowych trendów dotyczących procesu sprzedaży produktów branży ubezpieczeniowej, abyś mógł wykorzystać je do opracowania swojej strategii.

Trzy kluczowe trendy w procesie sprzedaży ubezpieczenia

Rozwój technologiczny drastycznie zmienił sposób, w jaki underwriterzy i TU tworzą produkty ubezpieczeniowe. Narzędzia ubezpieczeniowe SaaS (oprogramowanie jako usługa) sprawiają, że proces jest bardziej wydajny i zgodny z przepisami oraz poprawiają doświadczenia klientów - oto jak:

  1. Dążenie do personalizacji

75% konsumentów woli kupować od marek oferujących spersonalizowane doświadczenia cyfrowe. Tak więc, pomimo digitalizacji ubezpieczeń, osobisty kontakt jest nadal niezbędny. Klienci chcą mieć poczucie, że ich ubezpieczyciel rozumie i docenia ich wyjątkowe potrzeby.

Jednak aby zapewnić indywidualną obsługę, firmy potrzebują bezproblemowych narzędzi do oceny ryzyka, które pomogą spełnić te oczekiwania. Towarzystwa Ubezpieczeniowe i pośrednicy ubezpieczeniowi mogą wykorzystać automatyzację, aby uczynić proste funkcje back-office bardziej spersonalizowanymi. Ponieważ zautomatyzowane i adaptowalne narzędzia zwiększają wydajność, ułatwiają firmom zapewnienie indywidualnego podejścia.

Dzięki insurtech, czyli innowacjom technologicznym mającym na celu wspomaganie procesu underwritingu ubezpieczeniowego, firmy mogą szybko tworzyć określone produkty. Technologia pozwala firmom zwiększyć zdolność do oferowania spersonalizowanych usług i wyeliminować czasochłonne zadania ręczne, dzięki czemu mogą przyjąć więcej klientów. Technologia pozwala również firmom na szybkie, automatyczne tłumaczenie dokumentów polisowych oraz automatyczne wysyłanie przypomnień o odnowieniach. Funkcje te mogą pomóc ubezpieczycielom i pośrednikom lepiej zrozumieć swoich klientów i na bieżąco informować ich o zakresie ubezpieczenia. 

Ponieważ te najnowocześniejsze narzędzia poprawiają sposób, w jaki firmy kontaktują się z klientami, mogą one usprawnić proces obsługi klienta w branży ubezpieczeniowej, czyniąc ją bardziej wydajną, przejrzystą i niezawodną. W ten sposób można zaspokoić potrzeby klientów w krótszym czasie i jednocześnie zwiększyć swoją reputację.

  1. Komunikacja omnichannel

Klienci często czują, że mają niewielki wkład lub kontrolę podczas procesu wyboru ubezpieczenia, co może powodować komplikacje w dalszej części procesu. Bez przejrzystości, klienci mogą czuć się zdezorientowani i sceptyczni podczas tego doświadczenia.

Oferowanie różnych otwartych linii komunikacji - inaczej zwanych podejściem omnichannel - jest doskonałym sposobem na wzmocnienie relacji z klientami i sprawienie, że poczują się oni docenieni.  Kiedy klienci mają do dyspozycji kilka dróg dotarcia, z których każda jest równie responsywna, o wiele łatwiej jest znaleźć informacje, poprosić o aktualizacje i zadać pytania. Na przykład, włączenie czatu na żywo, strony FAQ, numeru telefonu i e-maila daje klientom możliwość połączenia się z Tobą za pomocą wybranej przez nich metody. W rezultacie, będą czuć się znacznie bardziej komfortowo i w poczuciu, że mają realny wpływ podczas całego procesu wyboru ubezpieczenia.

Jeszcze lepiej, zautomatyzowane platformy mogą wysyłać regularne aktualizacje e-mail i zapewnić jasne punkty kontaktowe, aby pomóc klientom poczuć się wysłuchanym. Dlatego inwestowanie w te kanały komunikacyjne ułatwia zwiększenie komunikacji i budowanie zaufania, zwiększając doświadczenie klienta.

  1. Innowacje na wszystkich etapach obsługi klienta ubezpieczeniowego

Innowacyjność to kolejny kluczowy trend, jeśli chodzi o optymalizację obsługi klienta ubezpieczeniowego. Porównywarki przekształciły sprzedaż ubezpieczeń i zdobyły lojalność klientów, przez co zabezpieczenie biznesu stało się trudniejsze. Jednak dzięki narzędziom ubezpieczeniowym można tworzyć nowe i dynamiczne produkty, które odpowiadają unikalnym potrzebom klientów.

Firmy, które oferują spersonalizowane i elastyczne rozwiązania techniczne, mają o ponad 10% wyższy wskaźnik utrzymania klientów niż te, które tego nie robią. W związku z tym, ubezpieczyciele muszą szukać możliwości rozszerzenia swojej oferty poprzez wprowadzenie na rynek nowych, zorientowanych na klienta produktów. Na szczęście, insurtech zapewnia konkurencyjne rozwiązanie. Platformy LOW/NO CODE, takie jak INSLY, nie oferują żadnych barier technicznych, dzięki czemu firmy mogą sprawnie poruszać się na fali innowacji ubezpieczeniowych.

 

Platforma INSLY promuje innowacje produktowe, utrzymując działalność ubezpieczeniową w stanie elastyczności i gotowości do pozyskiwania nowych klientów w miarę zmian popytu. Na przykład TU mogą korzystać z narzędzi wzbogacających dane klientów, aby zbudować skuteczne etapy obsługi klienta. Te narzędzia i możliwości mogą pomóc Twojej firmie dostosować się do aktualnych trendów, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby klientów.

Nadążaj za trendami w ubezpieczeniach dzięki INSLY!

INSLY współpracuje z ubezpieczycielami od ponad 20 lat, dostarczając LOW CODE rozwiązanie SaaS, które daje narzędzia potrzebne do szybkiego wprowadzenia produktów ubezpieczeniowych na rynek, zapewniając jednocześnie integrację wszystkich projektów produktów z istniejącą strukturą IT.

Wiesz że w Insly możesz mieć swój kalkulator na www?

Skontaktuj się z nami

 

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach Wiadomości