Perspektywy rynku ubezpieczeń Insly: Trendy na 2022 r.

Jakie są perspektywy dla rynku ubezpieczeniowego w 2022 r.? CEO i założyciel Insly, Risto Rossar, wyjaśnia swoją wizję tego, jak ten rok wpłynie na ubezpieczycieli i pośredników oraz jakie będą trendy.

Risto wskazuje dwa główne trendy w branży ubezpieczeniowej: wzrost popularności oprogramowania ubezpieczeniowego typu no-code i low-code oraz przejście dystrybucji ubezpieczeń od strony bezpośredniej do pośredników ubezpieczeniowych.

 

 

Wzrost popularności oprogramowania ubezpieczeniowego typu no-code/low-code

Ten trend pochodzi z samej branży oprogramowania ubezpieczeniowego. W chwili obecnej branża ta szybko zmierza w kierunku oprogramowania no-code i low-code. W przyszłości, a właściwie już teraz, firmy ubezpieczeniowe, agenci i brokerzy będą mogli wdrażać oprogramowanie ubezpieczeniowe. Wdrożenie oznacza budowanie produktów i systemów finansowych, tworzenie wszystkiego, co jest im potrzebne, jak dokumenty i przebieg pracy, bez pisania jakiejkolwiek linijki kodu.

Insly jest już prawie na tym etapie. Oczywiście, mamy jeszcze wiele do zrobienia i widzimy, że inni zmierzają w tym kierunku. To ogromna wygrana dla branży ubezpieczeniowej. Risto uważa, że można to porównać do innowacji, jakie widzieliśmy w branży pocztowej, kiedy to zrezygnowano z tradycyjnej poczty na rzecz poczty elektronicznej. Tradycyjna poczta jest wolna, droga i nieprzewidywalna - wysyłając list, nie można być pewnym, kiedy i gdzie on trafi. Podobnie jest z tworzeniem oprogramowania w starym stylu - jest drogie, długofalowe i nieprzewidywalne - tak naprawdę nie wiesz, co otrzymasz, zanim nie zostanie to zrobione.

Oprogramowanie ubezpieczeniowe no-code i low-code jest inne. Jest szybkie, tanie i od razu widać, co się z niego wyciśnie.

Dystrybucja ubezpieczeń przenosi się z direct do pośredników ubezpieczeniowych.

Na wielu rynkach ubezpieczeniowych nadal wiele produktów ubezpieczeniowych jest sprzedawanych za pośrednictwem brokerów i agentów. Naszym zadaniem w tej branży jest przekształcenie tych sprzedawców ubezpieczeń w cyfrowe supergwiazdy.

Powinniśmy wprowadzić do branży ubezpieczeniowej technologię Ubera lub Bolta, tak aby brokerzy ubezpieczeniowi mogli obsługiwać swoich klientów w sposób cyfrowy.

To bardzo pomoże branży ubezpieczeniowej, ponieważ koszty i poziom usług w kanale pośredników ubezpieczeniowych są obecnie zbyt wysokie. Można je obniżyć dzięki znacznie większej poprawie jakości usług.

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach Nowości - produkt Insly Wiadomości