3 funkcjonalności oprogramowania, których potrzebuje każdy agent ubezpieczeniowy

Różni agenci ubezpieczeniowi mają różne potrzeby i sposoby działania. Wszyscy jednak potrzebują wsparcia w postaci oprogramowania przeznaczonego dla pośredników ubezpieczeniowych.

Programy dla agentów ubezpieczeniowych pozwalają zarządzać polisami i odnowieniami, ustalać priorytety dla potencjalnych klientów oraz ułatwiać kontakt i proces sprzedaży. Z obserwacji użytkowników Insly widzimy, że zastosowanie takiego rozwiązania pozwala zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń nawet o 62%.

Wybór właściwego narzędzia nie jest prostym zadaniem. Zwłaszcza w czasach, gdy na rynku jest dostęp do wielu z pozoru podobnych rozwiązań. Każde z nich ma swoje zalety, ale przed inwestycją zorientować się, czy system, który rozważamy spełnia te trzy kryteria:

1. Kalkulator składek OC i AC

Czas to pieniądz? Oczywiście, jednak dla wielu osób to prawdziwie nadrzędna wartość. Według amerykańskiego ośrodka badawczego Forrester, 72% klientów uważa, że oszczędność czasu jest najważniejszą rzeczą, jaką firma może zrobić, aby zapewnić im dobrą obsługę.

W jaki sposób agent może przyspieszyć pewne czynności, gdy do wykonania jest tyle obliczeń i formalności związanych z RODO i IDD? Jedną z możliwości jest skorzystanie z funkcjonalności oferowanych przez kalkulatory składek OC i AC.

Kalkulacja składki OC i AC to chleb powszedni dla agentów ubezpieczeniowych. Jak wynika z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń - pośrednicy mają pełne ręce roboty! Liczba polis OC w 2017 roku przekroczyła 23,8 milionów, a polis ubezpieczenia autocasco 6,3 miliona.

Jak kalkulator składek OC i AC Insly pomaga oszczędzać czas Iwony Wlazło?

Obliczanie składek ubezpieczeń komunikacyjnych jest żmudne. Nie dziwi zatem popularność wirtualnych porównywarek. Trzeba jednak pamiętać, że najskuteczniejszymi i najbardziej zaufanymi kalkulatorami są niezależne rozwiązania. Opierają się one na bezpośredniej komunikacji z systemami towarzystw ubezpieczeniowych. Co więcej, wyliczone składki są identyczne, jak te oferowane przez ubezpieczycieli. Nie zawierają w sobie żadnych dodatkowych prowizji lub ukrytych opłat.

2. Zarządzanie odnowieniami

Stara pieśń amerykańskich skautów przypomina nam, że należy zawierać nowe znajomości, ale trzymać blisko siebie starych przyjaciół. Ci pierwsi są srebrem, a drudzy - na wagę złota.

Ta braterska idea żywa jest także w sprzedaży ubezpieczeń. Dużo łatwiej (i taniej) jest utrzymać obecnego klienta niż pozyskać nowego. Trzeba być zatem przygotowanym, by w odpowiednim momencie zaproponować nową ofertę.

Dlaczego warto zainwestować w CRM dla agenta ubezpieczeniowego?

Kiedy oferujemy ubezpieczenia w określonym, niewielkim gronie to wystarczy w pełni papierowy kalendarz lub przypomnienie w terminarzu na telefonie komórkowym. Kiedy mówimy jednak o prawdziwym biznesie i setkach klientów, to możemy zapomnieć o konwencjonalnych metodach.

Przeczytaj też: 7 pomysłów dla agenta ubezpieczeniowego na utrzymanie relacji z klientem

Z pomocą przychodzi raportowanie o kończących się polisach i przypomnienie o możliwości odnowienia polisy. To jedna z ważniejszych i praktycznych funkcjonalności bez której wiele programów dla pośredników ubezpieczeniowych nie może się obejść.

3. Personalizacja systemu

Każdy pośrednik ubezpieczeniowy z biegiem lat wypracował swój sposób pracy. Jest to związane nie tylko z doświadczeniami, ale także z indywidualnymi umowami. Wpływają one m.in. na sposób rozliczenia.

Samodzielnie stworzone procedury wymagają uwzględnienia w narzędziach, z których korzystają agenci ubezpieczeniowi. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku korzystania z oprogramowania stworzonego specjalnie dla nas, wszelkie późniejsze, nieprzewidziane modyfikacje mogą być bardzo kosztowne lub wręcz niemożliwe do zaimplementowania. A przecież biznes ewoluuje szybciej niż zazwyczaj to zakładamy.

Istotną cechą nowoczesnego programu dla agentów ubezpieczeniowych jest ich elastyczność i łatwe dostosowanie do potrzeb. Nie tylko integracji przy użyciu API (sposobu komunikacji między wieloma systemami IT), ale także (a może i przede wszystkim) łatwości konfiguracji i edytowania istniejących, domyślnych ustawień.

Dowiedz się więcej: 3 trendy technologiczne dla agentów ubezpieczeniowych w 2019

Jak wybrać właściwy program dla agenta ubezpieczeniowego?

Nowoczesny program dla agentów ubezpieczeniowych można porównać do budowli z klocków Lego. Spełnia swoją funkcję, gdy jest zbudowany i używany zgodnie z instrukcją. Prawdziwą wartość oferuje jednak w momencie możliwości samodzielnego budowania i dodawania kolejnych komponentów. Tak, by rozwiązywać nawet najbardziej skomplikowane problemy specjalistów rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego.

W momencie poszukiwania dostawcy oprogramowania warto kierować się kilkoma kryteriami, które pomogą w właściwym wyborze. Zastanów się czy rozwiązanie jest proste i pomaga oszczędzić czas twój i twoich klientów (np. poprzez automatyzację kalkulacji składek OC i AC), czy pozwala na kontrolę i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, które prowadzą do wzrostu sprzedaży (tak jak funkcjonalności pozwalające na zarządzanie polisami i ich odnowieniami), a także czy rozpatrywane rozwiązanie jest na tyle elastyczne, że pozwala na modyfikacje pod kątem własnych potrzeb czy specyficznego sposobu rozliczeń.

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach