Jak zaoszczędzić czas w sprzedaży ubezpieczeń?

“Tylko ciężka praca przyniesie efekt!”. Czy jest ktoś, kto nigdy nie spotkał się z tym poglądem?

W naszej kulturze zakorzeniły się postacie przodowników pracy. Zgadzali się oni na ponadludzki wysiłek dla dobra całego społeczeństwa. Ciężka praca rzadko jednak daje oczekiwane efekty. Za rozwój i dobrobyt odpowiada inna, kluczowa w dzisiejszym świecie cecha - przedsiębiorczość.

Przedsiębiorczy ludzie z reguły pracują równie ciężko. To, co ich wyróżnia to mądra praca. Oznacza to, że skupiają się jedynie na wysiłku, który zbliża ich do wcześniej założonego celu. Resztę zadań maksymalnie upraszczają i eliminują ze swojego dnia pracy. Dzięki temu oszczędzają czas i zyskują przestrzeń do kolejnych inwestycji.

? Przeczytaj, jak kalkulator składek OC/AC pomaga zaoszczędzić czas w Pośrednictwie Ubezpieczeniowym Iwona Wlazło

[button style="green" float="center" margin="10" size="large" link="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/" target="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/"]ZAOSZCZĘDŹ NAWET DO 2H/DZIENNIE Z INSLY

Wyzwania pośredników ubezpieczeniowych w XXI wieku

Agent ubezpieczeniowi to zawód, który mierzy się z dużą presją. Z jednej strony główną misją jest pomoc innym w znalezieniu odpowiednich produktów ubezpieczeniowych, które pozwolą zabezpieczyć najcenniejsze dla klientów wartości: zdrowie, życie czy majątek. Z drugiej strony ich zarobek zależy od wysokich umiejętności i efektywności sprzedaży.

Rachunek ekonomiczny jest prosty. Im więcej klientów, tym więcej polis i wyższe zarobki. Jednocześnie wiąże się to z coraz większą liczbą obowiązków, które należy mieć pod kontrolą. Krótko mówiąc - pośrednicy ubezpieczeniowi wymieniają swój czas na pieniądze. Problem polega na tym, że nie ma żadnej metody, by wydłużyć naszą dobę. Z powodzeniem technologii możemy jednak w zaskakująco prosty sposób zaoszczędzić codziennie nawet kilka godzin!

? Historia ZZ Brokers: Rozwój biznesu i satysfakcji klientów, dzięki Insly

Jeszcze kilka lat temu na biurku każdego agenta ubezpieczeniowego znaleźć mogliśmy toporny kalkulator, skoroszyt do prowadzenia wyliczeń oraz telefon stacjonarny. Dzisiaj korzystamy już z komputerów, choć w wielu agencjach papierkowej roboty nadal nie brakuje.

To właśnie ręczne kalkulacje i prowadzenie papierowej dokumentacji dla rozrastającej się bazy ubezpieczonych powoduje, że agenci ubezpieczeniowi mają coraz mniej czasu, by skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów.

Jak przerwać status quo?

Odważna myśl, by zmienić ten stan rzeczy zakiełkowała kilka lat temu w Estonii, gdzie stworzono program dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych Insly. Szybko znalazło ono swoich zwolenników na tamtejszym rynku i pojawiły ambitne plany uwolnienia od zbędnych zadań agentów ubezpieczeniowych na kolejnych rynkach. Wybór padł na Polskę.

Insly świetnie wpisało się w specyfikę polskiej branży ubezpieczeń. Kto jak kto, ale polscy agenci i brokerzy pracują w pocie czoło i oprócz wyzwań sprzedażowych mierzą się z wieloma aspektami prawnymi, które wymagają pełnego skupienia i dobrej organizacji pracy.

W jaki sposób dobry program dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych może pomóc w osiąganiu lepszych wyników?

Zyskaj więcej czasu dzięki automatyzacji zadań

Za jeden z największych przełomów w historii zarządzania uznaje się wprowadzenie do fabryk ruchomych taśm produkcyjnych. Dzięki temu wynalazkowi kompletowanie samochodu Ford model T skróciło się z 12 godzin do 93 minut. W końcowym okresie samochody zjeżdżały z taśmy co 24 sekundy!

To przykład wzorcowej automatyzacji. Wielu osobom wydaje się, że to domena sektora produkcyjnego i nie ma możliwości optymalizacji na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego. To podstawowy błąd.

Wystarczy wymienić tylko kilka z codziennych obowiązków, które zajmują lwią część czasu pośredników ubezpieczeniowych. Weźmy na przykład odnowienia polis. Zdarza się, że agenci zarządzają kończącymi się polisami bazując na bazach w formie papierowej dokumentacji. Nawet najbardziej przemyślany system oparty na ręcznie wykonanych notatkach w końcu zawiedzie.

? Klątwa arkuszy kalkulacyjnych, czyli jak zaoszczędzić ponad 2h pracy w multiagencji

System Insly pozwala w prosty sposób na panelu głównym sprawdzić nadchodzące, kończące się polisy. To nie wszystko. Błyskawicznie możemy wysłać klientowi przypomnienie za pomocą maila lub wiadomości SMS, by poinformować go o konieczności odnowienia. Z obserwacji wynika, że zwiększa to skuteczność odnowienia polis nawet o 50%.

Zapomnij o ręcznej kalkulacji składek

Inny sposób na automatyzację to kalkulacja składki ubezpieczenia komunikacyjnego. Obliczanie składki OC/AC dla kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych jest żmudne. Łatwo także o popełnienie błędu. W oprogramowaniu Insly użytkownik otrzymuje dostęp do kalkulatora komunikacyjnego i w ciągu kilku sekund jest w stanie obliczyć składki oraz zaproponować klientowi najlepszą polisę ubezpieczeniową.

[button style="green" float="center" margin="10" size="large" link="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/" target="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/"]ZOBACZ MOŻLIWOŚCI KALKULATORA SKŁADEK OC/AC INSLY

Sama automatyzacja kalkulacji składek jest ogromną oszczędnością czasu, ale da się ten proces jeszcze bardziej skrócić. Wypełnienie formularza i wpisanie wszystkich danych pojazdu jest czasochłonne. To kolejny element, który dzięki nowej technologii można wyeliminować. Wszystko dzięki kodom AZTEC umieszczonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdów i ? mobilnej aplikacji Insly, która posiada skaner kodów QR. Wystarczy jedno kliknięcie, a aplikacja odczyta zawarte w dokumencie dane i wyśle je bezpośrednio do systemu.

Reaguj i dostosuj się do postępujących zmian

Czy zawód pośrednika ubezpieczeniowego jest taki sam jak jeszcze 10 czy 20 lat temu? Mimo, że misja i cele profesjonalistów nie uległy zmianie, to dynamicznie zmieniające się warunki na rynku sprawiły, że agenci i brokerzy ubezpieczeniowi mierzą się obecnie ze zdecydowanie trudniejszymi wyzwaniami. Nie są w tym odosobnieni, ponieważ z podobnym problemem mierzą się praktycznie wszystkie branże.

Zastanawiać może fakt, kiedy wśród pośredników ubezpieczeniowych w Polsce rozpowszechnią się rozwiązania IT pomagające w realizacji codziennych obowiązków. Polacy z reguły są ostrożni we wdrażaniu nowych technologii, ale gdy już przekonają się do konkretnego rozwiązania to potrafią w pełni wykorzystać jego możliwości. Obserwacje specjalistów z Insly na innych globalnych rynkach udowadniają, że dobrze dobrany system pozwala zagospodarować potencjał i zdecydowanie zwiększyć sprzedaż.

[button style="green" float="center" margin="10" size="large" link="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/" target="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/"]ZAŁÓŻ KONTO W INSLY

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach Wiadomości