Potęga danych, czyli co mają wspólnego czołgi, ubezpieczenia i technologia?

Podczas II wojny światowej Alianci za wszelką cenę starali dowiedzieć się, jak wiele czołgów są w stanie produkować siły wroga. Była to pilnie strzeżona tajemnica, której nie były w stanie zgłębić największe asy brytyjskiego i amerykańskiego wywiadu. Kiedy porzucono nadzieję na uzyskanie tej informacji i zdobycie przewagi nad wrogiem, z pomocą przyszli matematycy. Na podstawie numerów seryjnych zdobytych niemieckich maszyn zdołali zbudować model statystyczny, który pozwolił bardzo dokładnie określić możliwości produkcyjne przemysłu zbrojeniowego. Uzyskane dane pozwoliły Aliantom na podjęcie strategicznych decyzji, które przyspieszyły koniec konfliktu. Od tego czasu minęło niemal 80 lat, a rzeczywistość zmieniła się nie do poznania. Niezmienna pozostała jednak potęga danych. Doskonale wie o tym świat biznesu. Dzięki nim możliwe jest podejmowanie najlepszych decyzji biznesowych i systematyczne zwiększanie efektywności firmy. Dane same w sobie mogą być jednak bezwartościowe. Do momentu, gdy nie zostaną odpowiednio przeanalizowane służą jedynie za repozytorium informacji. Agenci ubezpieczeniowi nie powinni lekceważyć tak skutecznego narzędzia, jakim jest analiza danych. Zwłaszcza, gdy po bliższym przyjrzeniu się ich działalności, okazuje się, że gromadzą sporo użytecznych informacji.

Jakie dane powinni analizować agenci ubezpieczeniowi?

Spośród tysięcy rzeczy, które mogą obserwować agenci, warto skupić się na tych, które mają istotny wpływ na rentowność działalności pośrednika ubezpieczeniowego. Podstawową rzeczą, której warto się systematycznie przyglądać jest sprzedaż w ciągu ostatnich miesięcy. Na tej podstawie agent ubezpieczeniowy może wyznaczyć trend i stworzyć prognozę wyników sprzedaży na kolejne kwartały. Warto w takim przypadku zestawiać liczby z faktami, które miały wpływ na wahania sprzedaży - np. podwyżki OC/AC czy sezonowość spowodowana urlopami. Z sezonowością związana jest kolejny element, na temat którego należy gromadzić informacje. Chodzi o śledzenie wyników sprzedaży pod kątem konkretnych produktów ubezpieczeniowych. Czy wiesz jaki procent ubezpieczeń podróżnych sprzedajesz na tle pozostałych produktów? Który produkt przynosi ci największe zyski? W których miesiącach spada, a w których wzrasta popyt na ubezpieczenie komunikacyjne? Odpowiedź na te pytania może być początkiem działań w kierunku specjalizacji działalności agenta ubezpieczeniowego. Kiedy dysponujemy kilkuosobowym zespołem dobrze jest przyjrzeć się także rezultatom osiąganym przez poszczególnych członków teamu. W ten sposób menedżerowie mogą być na bieżąco z wydajnością poszczególnych pracowników i sprawdzać, na przykład, ile czasu poświęcają na kontakt z klientem.

Zmiana kursu

Dzisiejsza technologia pozwala przeobrazić model uwarunkowany ofertą i sprzedażą poszczególnych produktów na działalność w oparciu o dane. W tej drugiej koncepcji duże znaczenia ma monitorowanie i interpretowanie w czasie rzeczywistym informacji dostarczanych przez klientów. To wysokokaloryczne paliwo, które umożliwia stworzenie bardziej spersonalizowanych ofert i rekomendacji produktowych, a co za tym idzie - skutecznie napędza sprzedaż. Bez analizy danych, większość pośredników ubezpieczeniowych może jedynie domyślać się faktycznych potrzeby klientów. Zupełnie inaczej wygląda to, gdy dysponujemy odpowiednimi liczbami i obserwacjami. Na podstawie aktualnych umów, poprzednich polis można z dużym prawdopodobieństwem oszacować, czego klient będzie potrzebował w następnej kolejności.

Co dalej?

Rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego powoli porzuca procesy manualne i adaptuje technologię, która wspiera automatyzację i analizę gromadzonych danych na temat sprzedaży ubezpieczeń. Rozwiązania informatyczne są w pełni przygotowane na wsparcie sprzedaży skupionej na weryfikacji rzeczywistych zdarzeń i wyciąganie z nich wniosków. Teraz czas na agentów ubezpieczeniowych, którzy dostosują się do zmian i zdecydują się przy użyciu technologii zwiększyć rentowność swojej działalności.

Sprzedawaj ubezpieczenia szybciej i skuteczniej z Insly przez 14 dni za darmo:

[button style="green" float="center" margin="10" size="large" link="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/" target="https://insly.pl/sprawdz-jak-dziala-insly/"]ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO W INSLY

More reading from

Innowacje w ubezpieczeniach