Rola marketingu internetowego w ubezpieczeniach

Skuteczny marketing ubezpieczeniowy – jak zrobić to dobrze?

Bez marketingu trudno mówić o dochodowym biznesie. Nasz biznes kwitnie, jeśli o usłudze wiedzą odbiorcy, a dziś najłatwiej i najszybciej jest to zrobić przez Internet przy użyciu narzędzi i rozwiązań, które często są dostępne bezpłatnie. Od 3 lat bardzo skutecznie pozyskuje nowych klientów właśnie poprzez media społecznościowe i marketing internetowy w ubezpieczeniach.

Marketing internetowy pełni kluczową rolę w branży ubezpieczeń, zwłaszcza w erze cyfryzacji i zwiększonej konkurencji. Umożliwia on firmom ubezpieczeniowym oraz agentom ubezpieczeniowym na docieranie do szerszej grupy potencjalnych klientów, personalizowanie ofert oraz szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku. Skuteczne kampanie marketingowe w Internecie pomagają także budować zaufanie do marki poprzez transparentność i edukację konsumentów w kwestii skomplikowanych produktów ubezpieczeniowych. W efekcie, marketing internetowy jest nie tylko narzędziem sprzedaży, ale również strategicznym elementem budowania relacji z klientem w branży ubezpieczeń.

Marketing ubezpieczeniowy – budowanie marki osobistej i wizerunku eksperta na Facebooku

Najbardziej polubiłam budowanie marki osobistej na Facebooku. Poprzez Fanpage, grupy i profil prywatny nie tylko pozyskuje nowych odbiorców, ale informuję swoich stałych klientów o dodatkowych rozwiązaniach, o których nie miałam możliwości porozmawiać z nimi na jednym spotkaniu. Facebook zapewnia niesamowity efekt skali. Posty, czy relacje, które zamieszczam wyświetla czasem po 1500 osób dziennie, trudno byłoby osiągnąć taki przekaz w kontakcie bezpośrednim. Social media są trzecim największym kanałem reklamowym na świecie, dlatego nie można przejść obojętnie obok takiej formy marketingu. Wykorzystanie SMM (Social Media Marketing) w marketingu ubezpieczeniowym, jest więc bardzo dobrym pomysłem, na dotarcie do osób zainteresowanych naszą branżą.

Dobra wiadomość dla agentów, którzy jeszcze nie zaczęli promować swojego biura w mediach społecznościowych jest taka, że jeszcze niewielu z nas wybrało taki sposób reklamowania swoich usług, więc żeby się wyróżnić i zostać zauważonym wystarczy regularnie publikować treści – to dość proste. Jednak w miarę upływu czasu będzie coraz więcej agentów w SM więc dobrze już teraz zadbać o spójny kontent i profesjonalny wizerunek. 

Jak prowadzić Social Media i być skutecznym w marketingu ubezpieczeniowym?

Jest kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę na początku prowadzenia swoich mediów społecznościowych. 

Produkt 

Spośród wszystkich dostępnych produktów ubezpieczeniowych wybierz na początku jeden, który chcesz promować i na którym chcesz się skupić. Zapisz pytania, które klienci najczęściej zadają w kontekście tej polisy i postaraj się prostym językiem dać odpowiedź w postaci postu. Twój przekaz utrwali się u odbiorcy jeśli powtórzysz go minimum 7 razy w różnym kontekście i gdy pojawi się potrzeba ubezpieczeniowa, jest większe prawdopodobieństwo, że klient wtedy pomyśli o Tobie. 

Określ grupę docelową

Gdy wiesz już jaki produkt chcesz promować to zastanów się kto najbardziej go potrzebuje? Jakie problemy rozwiązuje ta określona polisa? Kto może być zainteresowany takim rozwiązaniem ubezpieczeniowym? W jakim wieku są odbiorcy? Czym się interesują? Na jakich grupach można ich znaleźć? Dla przykładu – jeśli chcesz promować ubezpieczenia NNW Dziecka – to Twoją grupą docelową są rodzice dzieci w wieku szkolnym, łatwo znajdziesz ich na lokalnych grupach dla rodziców i rozpoczniesz skuteczną komunikację i marketing ubezpieczeniowy w tej konkretnej grupie docelowej.

Rożne formy przekazu

Gdy określisz już temat swoich postów, przygotujesz treść to nie zapomnij o ich recyklingu. Raz stworzoną treść możesz pokazać w różnej formie na początku poprzez grafikę czy zdjęcie, a później zrobić film lub rolkę, która ma szansę dotrzeć do nowego grona odbiorców. Pamiętaj również o kalendarzu świąt, bo to dobry moment na publikowanie treści zasięgowych, które pomagają zmniejszyć dystans między Tobą, a odbiorcami i powtarzają się co roku. 

Autentyczność

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek marki osobistej. Klient zanim przyjdzie do biura może sprawdzić jakim jesteśmy człowiekiem, jak się wypowiadamy i czy znamy się na swojej pracy. Dlatego ważne jest, żeby nie kreować się na kogoś kim nie jesteśmy, a pokazać prawdziwego siebie. Jeśli w mediach społecznościowych wrzucamy tylko uśmiechnięte zdjęcia, a w życiu offline bardzo rzadko się uśmiechamy to klient może być rozczarowany i jego zaufanie się zmniejszy.

Systematyczność

Pozyskiwanie klientów poprzez media społecznościowe to proces. Nie da się w jeden dzień osiągnąć spektakularnego efektu. Tylko systematyczne i regularne dodawanie treści pomogą zbudować zaufanie. Klient na początku musi nas zobaczyć i poznać, zaufanie przyjdzie z czasem i z ilością przeczytanych treści. Dlatego nie zrażaj się jeśli na początku nie będzie efektów, zaplanuj sobie publikację postów na najbliższe miesiące i cierpliwie poczekaj na nowych klientów. 

Utrzymanie dotychczasowych klientów – podstawa marketingu ubezpieczeniowego

Stabilny biznes ubezpieczeniowy to nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, nie zapominaj o klientach, których już masz w swojej bazie CRM agenta ubezpieczeniowego. Warto przyjrzeć się wnikliwiej swoim klientom i sprawdzić jakie polisy klient ma zakupione w Twoim biurze, a jakie prawdopodobnie kupił u konkurencji. Często klienci kupują inne polisy w innych biurach, bo niestety nie wiedzieli, że Ty również zajmujesz się takimi ubezpieczeniami. Za cel możesz wybrać poinformowanie wszystkich swoich klientów o dostępnych rozwiązaniach. Możesz łatwo to zrobić przy użyciu automatycznych SMSów do swojej bazy klientów, gdzie klient oprócz informacji o kończącej się polisie może otrzymać link do pozostałych ofert ubezpieczenia. 

Biografia Autorki: Nazywam się Ewelina Kałużna – od 11 lat prowadzę biuro ubezpieczeń, do jego promocji użyłam  już chyba wszystkiego – ulotek, banerów rozwieszonych w całym mieście, audycji w radiu, artykułów w lokalnej prasie, strona internetowa, Fanpage. Jedne z nich przyniosły marne efekty, a inne zaskoczyły pozytywnymi rezultatami. 10 lat temu marketing stacjonarny był dość skuteczny, jednak obecnie traci na znaczeniu, jest dużo droższy i nie trafia precyzyjnie do grupy docelowej. Dziś stwierdzam, z najlepszym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów jest marketing internetowy w ubezpieczeniach.

Podobne wpisy